Στόχοι του εργαστηρίου
Οι συμμετέχοντες:
- Να εξοικειωθούν με την προβληματική που αναπτύχθηκε διαχρονικά σχετικά με την οντότητα-ταυτότητα του ανθρώπου, τη σωματική και πνευματική του υπόσταση. (Αρχές Φιλοσοφίας, 5ο κεφάλαιο: "Ανακαλύπτοντας τον νου", σ.115-139, ΙΤΥΕ-Διόφαντος 2014)
- Να χρησιμοποιήσουν λειτουργικά τον φιλοσοφικό λόγο (έννοιες, επιχειρηματολογία κλπ).
- Να αναζητήσουν απαντήσεις ατομικά και ομαδικά σε μια σειρά ερωτημάτων μέσα από τη την μελέτη και τον διάλογο.
- Να καλλιεργήσουν τον οπικοακουστικό γραμματισμό/παιδεία και την αναλυτική-κριτική σκέψη.
- Να συνεργαστούν ομαδικά και μέσω της διαλεκτικής να παράγουν τεκμηριωμένες θέσεις.
- Να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω πάνω στα υπό συζήτηση θέματα, μέσα από θεατρικές τεχνικές
- Να συμβάλουν στο γύρισμα ενός σύντομου ρεπορτάζ/ντοκιμαντέρ εσωτερικής παραγωγής.
- Να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ και το WEB 2.0
Μεθοδολογία
- Ομαδοσυνεργατική
- Οπτικοακουστικός γραμματισμός/παιδεία βάσει κυρίως του μοντέλου D. Perkins*
- Διερευνητική/ανακαλυπτική μάθηση
- Μελέτη/μέθοδος Περίπτωσης
- Θεατρικές τεχνικές (παιχνίδι ρόλων, διάδρομος της συνείδησης)
- Στοιχεία Project
- ΤΠΕ (ιστολόγιο "Φιλοσοφία και ..."/WEB2.0
* Ο David Perkins στοχεύει να καλλιεργήσει στους μαθητές τη στοχαστική νοοτροπία με αφορμή ένα οπτικό ερέθισμα πλούσιο σε πολιτισμικές, συμβολικές και ερμηνευτικές αναφορές (έργο τέχνης).
Αξιοποίηση του κινηματογράφου στη φιλοσοφία
- Εισαγωγή σ’ ένα ευρύ φάσμα βασικών φιλοσοφικών ζητημάτων (γνώση, μεταφυσική, δίκαιο, πολιτική, οικολογία, τέχνη κλπ).
- Τα κινηματογραφικά σενάρια συνιστούν μελέτες περίπτωσης προς ανάλυση-κριτική και εξάσκηση στο φιλοσοφείν.
- Ένα εικονικό γεγονός (με την αλήθεια, τα διλήμματα και τις οπτικές του, την στάση των ηρώων κλπ) προσφέρει τη δυνατότητα εμπλοκής (λχ συναισθηματικής, ηθικής) του θεατή ή αποστασιοποίησης.
- Ενδεικτικά παραδείγματα κατά θέμα στην εισήγηση του Στέλιου Βιρβιδάκη "H χρησιμοποίηση του κινηματογράφου κατά τη διδασκαλία της φιλοσοφίας" (2010), στο περιοδικό Cogito 9/ Μάρτιος 2009 και στο βιβλίο του Κωστή Κωβαίου, Φιλοσοφία και Κινηματογράφος, εκδ. Καρδαμίτσα (2002)
- Νέοι εκφραστικοί τρόποι και μέσα, σχέσεις μορφής-περιεχομένου, κίνηση του φακού, αναπαράσταση του χώρου και του χρόνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου